onsdag den 9. februar 2011

Duellen blogger

Hej derude :)

Vi har nu endelig fundet frem til en cafe, hvor vi har sat tilstrækkelig tid af til at lave et blogindlæg. Sidst vi lige ville sige hej, var siden blevet paa thailansk, hvilket er umuligt at tyde.

Billeder fra Bangkok:
Vi ankom til Bangkok lørdag den 5. februar om morgenen. Her var vi i 3 dage indtil vi tog en flyver til Phnom Penh i Cambodia. Vi fik mest tiden til at gaa med at komme os over jetlag, slentre rundt, spise ris med grøntsager, drikke øl og shoppe lidt.
Hanne paa vores yndlingsgaderestaurant. For 20 kr fik vi begge god mad og en sodavand.

Heidi, meget glad, lige før vi finder ud af at vores tuktuk havde efterladt os, efter at vi havde været "tvunget" til at tage med til skrædder, saa chaufføren kunne faa en benzinkupon. Vi tog det nu meget stille og roligt, det med at blive snydt.

Saa fik vi set kæmpe Buddha, det var ellers ikke efter planen.

Chinatown, her inde ved et tempel, der var utrolig meget røgelse!

Solnedgang

Bar med udsigt over stort tempel

Udsigten

Vild sejloplevelse, det var bare om at springe paa og af. Det var sammen med de lokale thaier og rigtig sjovt.
Efter den vilde sejltur, endte vi heldigvis der hvor vi gerne ville-Jim Thomsons hus, meget fint og vores eneste rigtige kulturelle oplevelse i Bangkok (Det var ikke ved hvert stop man kunne naa af).

Billeder fra Cambodia
Vi fløj til Phnom Penh og var der en nat.Vi ankom om eftermiddagen og naaede ikke at se saa meget, planen er at vende tilbage til Phnom Penh og bruge mere tid paa især landets historie. Vi regner dog med at finde et andet guesthouse end kiosken. Ialt skal vi være i Cambodia i tre en halv uge.
Vores vaerelse paa kioskhotel i Phnom Penh

Paa restaurant

Kiosken som skjulte vores værelse, det var ikke til at se udefra at man kunne bo derinde.

Nu er vi i Siem Reap, vi tog bussen hertil igaar, en udmærket tur, der blev forlæanget af en punktering og en meget højlydt oplevelse, med asiatiske musikvideoer, film, stand-up (klart det værste) og en messende buddhistisk munk, hvilket det  ikke kun var turisterne der var trætte af.

Mens vi er i Siem Reap skal vi selvfølgelig se templer, i tre dage regner vi med, idag bruger vi paa at se byen og læse lokalaviser. Derefter tager vi en baad til Battambang, som byder paa langsomme hjemmebyggede letvægtstog og en af de bedste vegetariske restauranter i Cambodia, som er drevet af en ideologisk kinesisk familie, lige noget for os :)

Kærlig hilsen Heidi og Hanne

1. Hej Hanne & Heidi,

Hvor lyder det altså som om I har det rigtigt sjovt indtil videre! Er Bangkok ikke en fantastisk by? Jeg husker den i hvert fald som en meget dynamisk by med masser af gang i den; altså ikke på gå-i-byen-måden, men der er masser af spændende ting at se på og opleve!

Jeg synes at det er fantastisk sjovt at I nu også er ude på de vilde vover på den anden side af kloden, så kan vi rigtigt udveksle rejseoplevelser globetrottere imellem :-D

Ha' det godt.

Kram fra Petrine (nu i Ushuaia, Argentina, verden sydligste større by - ret sejt, ikke?!)

2. Hej Hanne og Heidi.
    Det lyder som om i rigtig hygger jer - gode billeder. Husk nu at tage rigeligt - i kan altid slette når i kommer hjem.
    Vi glæder os til at høre mere, herhjemme fra kulden ;) I må hygge jer rigtig meget, Mange knus